Середа, 15.05.2024, 23:08
Вітаю Вас Гість | RSS

НВК "Старопочаївська ЗОШ І-ІІІ ступенів-ДНЗ"

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2016 » Січень » 21 » Доповідь на обласний семінар Костюк Світлани Олександрівни
19:19
Доповідь на обласний семінар Костюк Світлани Олександрівни

Доповідь на обласний семінар

            Костюк Світлани Олександрівни

Впровадження проблемно пошукового методу навчання на мотиваційному та заключному етапах уроку.

  Людина, що не знає нічого, може навчитися,   справа тільки тому, щоб запалити в ній  бажання  вчитися.   Писав  Д. Дідро 

  Мотивація навальності  діяльності   передбачає формування    у  учнів потреби  вивчення конкретного навчального матеріалу.

Містить повідомлення темимети  та  завдань  уроку

  Методичні  прийомищо  впливають на  формування мотивації  учнів  до  навчання  на  уроках  літератури: бесіда   порівнянняпротиставлення  фактів; прийом  «Дивуй!»; створення  проблемних ситуацій ; виразне  читання; презентації.

    Розглянемо  приклади  використання  прийомів розвитку  пізнавальних  мотивів  у учнів.

 Мотивація  навчальної діяльності  шляхом  бесіди.

 У  вступному  слові  вчитель окреслює  коло  питань,  що розглядатимуться  на  уроці.

 

 

 

Література  настільки  універсальний предметщо  говорити  з учнями  можна  на  будь які  теми. Одним  з  варіантів  мотивації  навчання   є  робота  за  компютеромколи  учні  виконують  індивідуальні  завдання:  відповісти  на  запитаннязнайтив інтернеті  ілюстрацію  до  твору,  скласти  схему, заповнити таблицю  .

 

 

 

Проблемна ситуація може виникнути на будь якому етапі уроку.   Вона вчить учнів критично мислити, аналізувати,

співставляти, систематизувати.

Чи  потрібно  людині  вчитисяНапишіть  продовження  твору.

Чи повернеться Ангел на грішну землю?

Якою  має   бути  справжня  Людина

  Один із ефективних методів це

робота у групах:   Я вирішу

  Я знайду…” Це  дає можливість       

    активізувати діяльність

         кожного учня.

   Особливо,    коли у групі 4-5 учнів,

 коли  є можливість оцінити

       роботу кожного.

На початку вивчення теми доцільним прийомом є оформлення так званого «опорного листа»

 «Срібна доба» російської поезії:

розмаїття напрямів, течій, шкіл;

трагічні долі митців «срібної доби»;

Творчість О. Блока.    А. Ахматової.   Маяковського.

поетів «поза угрупуваннями»;  «Сатирикону».

Які  вірші  потрібно вивчити  напамять,

Значення  термінів,  які  потрібно  знати з теорії літератури.

       Варіантом мотивація навчання є  використання  схем.

 коли учні самі беруть участь у створенні схем біографії письменника чи характеристики героя літературного твору .

Виразне читання фрагменту з твору або спогадів про письменника створює емоційний фон уроку,викликає інтерес до твору або особистості письменника.

Цікавим елементом мотивації  є  фантастична добавка  Наприклад.

У  сиву  давнину  Бог  запропонував  Прометею виліпити  тещо  б  могло  населити  Землю.   Титан  виліпив  багато  тваринптахівплазунів.  З  людей  лише  чоловіка  та  жінкуБог  був незадоволенийі  наказав  Прометею  частину тварин,   птахівплазунів  переліпити  на  людей.

 Тому  зараз  є  люди   сови, котизмії, жайворонки.

       Можна використати  прийом «Дивуй!»     

 Жуль Верн   Автор більше 100 томів. Написав їх, не виходячи у море, не подорожуючи.   Мандруючи країнами  за картами світу та глобусом. Описав багато країн світу, підводний човен та батискаф, яких ще не було.

      Гарним стимулом мотивації навчання є використання презентацій. Вони можуть розповідати про життя та творчість письменника, бути елементом  бесіди  про літературного героя  та проблемного запитання морального характеру: Чи потрібно слухати батьків? Чи варто думати лише про золото?

  Ще одним  прикладом мотивації навчальної діяльності є відстрочена відгадка ,  коли  відгадку  можна  знайти  в  процесі  роботи  над  новим матеріалом:   Ким  стане  Олівер Твістколи  виросте?

Що  може  врятувати  нашу  планету?

     Мотивація  навчальної  діяльності  шляхом  виготовлення саморобних  наочних  посібників. Це стимулює діяльність учнів, навчає їх мислити, узагальнювати матеріал, що вивчається. 
      Мотивація  навчальної  діяльності  за технологією  «Незакінчене речення» 

Наприклад:  «Я  вважающо  Лужин  сказав  правильно.

 Якщо людина  себе  не  любить, то  її  також  ніхто  любити  не  буде

Я думаю, що»  ( Достоєвський  «Злочин  і  кара»

 

    Щоб зацікавити учнів, можна  використати метод творчих завдань : скласти  кросворд, сканворд, загадку, написати твір.

Гарним елементом мотивації учнів 

до навчання є розгляд ілюстрацій

 до твору або робіт їхніх старших

товаришів. Пропозиція і самим

 намалювати, знайти ілюстрацію

 до твору.

 

До початку уроку можна підготувати

уривок з байки чи твору, який би

зацікавив учнівІнсценівка  уривку  з 

оповідання Чехова  «Товстий  і  Тонкий»

 Інсценівка уривку з  байки  Крилова

«Вовк і Ягня», рольова гра

 «Книга наш друг»

 

 

Рефлексивно-оцінний етап.

 На етапі закріплення матеріалу нової теми можна використовувати такі прийоми:

1. «Виправ помилку» - коли  вчитель тільки в кінці роботи повідомляє кількість помилок, пропонуючи учням знайти і виправити їх.

2.  «Зроби перифраз» учням пропонується продовжити речення і зробити його перифраз, тобто сказати те ж саме іншими словами.

3. «Есе» запропонувати учням написати  твір за вивченою  темою  з  визначенням  власного ставлення  до  матеріалу.

                Метод «Літературного диктанту»

 Гру «Коментатор»,гру «Пінг – понг»,  коли учням пропонується відтворити зміст раніше переглянутого сюжету; пояснити зміст картинки або схеми.  Прийом сприяє розвитку уваги та пам'яті. 

          Щоб зрозуміти, як учні засвоїли програмовий матеріал, можна використати  запитання:

 Як ви сприйняли твір Хто з героїв твору вас найбільше вразив?

Чому душу Фауста Ангели забрали на небо?

Чи повернеться Ангел на грішну землю?  

       Учні отримують задоволення, коли самі беруть участь у складанні плану, тез чи схеми .

         Усі мистецтва людей від Прометея Прометей  навчив людей

Будувати світлі житла Плавати на човнах Напинати вітрила Полювати лісову звірину Лікуватися цілющим зіллям

         Роботу з підведення підсумків вивчення пройденого розділу необхідно організувати так, щоб учні змогли випробувати почуття емоційного задоволення від зробленого, радість перемоги над подоланням труднощів.

             На заключному етапі уроку можна використати технологію:

«Прес»   1)  «Я вважаю що ...»  2)  «Тому, що …»  3)   «Отже, …»

 

 

Технологію:  «Таблиця  Знаю – Хочу Дізнатися – Дізналася

 

 

 

    Підсумкову гру: «Так»  чи  «Ні»

- Том Сойєр був сиротою? ( Так)

- Марк Твен американський письменник? ( Так)

-Дік Сенд  став капітаном корабля під назвою «Вальдек»? ( Ні)

Ці методи допомагають зрозуміти самому учневі, що він знає, а на що потрібно звернути увагу, дочитати, довчити, дізнатися.

 

     Ефективним  прийомом  наприкінці уроку  є  рефлексивна  творча  вправа: «Сенкан»:

Скрудж      Добрий, радісний.

Допомагає, підтримує, вітається.

Став добрим дядьком, другом       Надія.

              Наприкінці уроку можна використати метод«Мікрофон».

Метод  круглого  столу, коли  кожен  учень має  розповісти  про результати  праці,   про те, що він запам»ятав, дізнався цікавого, про що хотів би дізнатися ще. «Я відчув…»,  «Мені сподобалося…»,   «Було цікаво…»,  

            Метод «Ланцюжок».   Ланцюжки  можуть  бути  різними:   думок,    відповідей  на  запитання,    побажань.

       Уроки літератури дуже потрібні. Великими математиками, фізиками, хіміками стають одиниці.  А Людиною повинен бути кожен.     

     О.Генрі стверджував: « Треба прагнути бути Людиною, незважаючи на всю жорстокість навколишнього світу, - і це можливо».

Категорія: Січень | Переглядів: 623 | Додав: St-pochaiv | Теги: Січень, Доповідь Костюк Світлани Олександрі | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Календар
«  Січень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz